A jelentkezés/foglalás módjai:
A jelentkezés történhet személyesen irodánkban, vagy e-mailen keresztül is. Személyes jelentkezés során felvesszük adatait a megrendelő lapon, és elkészítjük az utazási szerződést, és a nyilatkozatot. Mindezek aláírásával, és az előleg (40% - speciális esetekben ettől eltérő lehet) vagy a teljes összeg befizetésével rögzítjük foglalását. A fizetés történhet készpénzzel vagy bankkártyával is. A hátralék összegét legkésőbb utazás előtt 30 nappal kell rendezni, ezután vehető át a részvételi jegy.
E-mailen történő jelentkezés során kérünk egy megrendelő e-mailt küldeni, mely tartalmazza a megrendelni kívánt szolgáltatásokat, az utazók neveit, címét, és telefonszámát. Mindezek alapján elkészítjük a megrendelő lapot, az utazási szerződést és a nyilatkozatot, melyeket aláírva kell részünkre e-mailen vagy faxon (06 1 351 2044) visszaküldeni, valamint az általunk megadott számlaszámra az előleg vagy teljes összeg díját átutalni. A hátralék összegét legkésőbb 30 nappal utazás előtt kell rendezni. Amikor a teljes összeg beérkezik a számlánkra, postázzuk az Ön által megadott címre a részvételi jegyet.
Utazási szerződés: Az utazási szerződés jelentkezéskor, illetve az előleg (40%) befizetésekor kerül aláírásra, ezzel az utas jogviszonyt teremt az utazási irodával. Foglalás előtt mindig tájékozódjon pontosan az utazási feltételekről.
Lekérés: Irodánk igen széles választékot kínál az egyes régiókban, ezért a katalógusban szereplő szállások egy része csak lekéréssel foglalható, ami esetenként 1-2 napot vesz igénybe.
Részvételi díj: A részvételi díjak szállodai foglalás esetén Ft/ fő/nap, míg apartmanos elhelyezésnél apartman/hét értendők a leírt szolgáltatásokkal (az ettől eltérőt jelezzük). A legtöbb esetben a részvételi díjat egyéb, a helyszínen fizetendő mellékköltségek terhelik (pl. kötelező takarítás, energiaköltség, Club kártya, üdülőhelyi díj, stb.). Ezek a költségek kötelezően általában a helyszínen fizetendők.
Kedvezmények: Ön a katalógus oldalain, több helyen talál a kedvezményes időpontok alatt 5=4 nap, 7=5 nap, 14=12 nap és hasonló jelölést. Ilyenkor Ön jelentős kedvezményekben részesül, például 5 napot üdül, de csak 4 napot fizet, vagy 7 napot üdül, de csak 5 napot fizet.
Biztosítás: A programfüzetben meghirdetett társasutazások részvételi díja nem tartalmazza az utas baleset-, betegség- és poggyászbiztosítását, megkötése azonban kötelező. Egyéni szállásfoglalás esetén utasainknak feltétlenül ajánljuk ennek külön megkötését.
Stornó biztosítás: . A sztornó biztosítás megkötése kötelező, melynek díja a részvételi díj 1,5%-a. Az útlemondási biztosítás a kompjegyekre, repülőjegyekre nem terjed ki, az külön köthető. A stornó biztosítás a baleset-, betegség- és poggyászbiztosítást nem váltja ki.
Főszezon: A főszezon a déli országokban a július és augusztus. Ez időszakban minden lármásabb, az utak zsúfoltabbak. Az elő és utószezonban viszont minden tekintetben nagyobb a csend. Foglalásakor erre mindenképpen gondoljon.
Érkezés / elutazás / szállásátvétel: A szálláshelyen a megrendelő nevére kiállított részvételi jeggyel (Voucher) kell jelentkezni, melyen szerepel a létszám, a megrendelt szolgáltatás, a szállás pontos neve, címe, telefonszáma, az iroda ügyleti telefonszáma. A turnusok kevés kivétellel szombattól-szombatig tartanak, a szállodák nagy többségénél bármely napon kezdődhetnek.
Az apartmanokat szinte mindig 17 – 20 óra között, a szállodákat 14 – 20 óra között lehet elfoglalni. Az ettől eltérő érkezést feltétlenül jelezni kell! A szállásokat elutazáskor 9-10 óra között kell elhagyni. Korábbi indulást szintén előre kell jelezni, mert a kaució csak így kapható vissza indulás előtt. A szobák, apartmanok felosztására nem vagyunk hatással. Egyéni kívánságok nem képezik az utazási szerződés tárgyát. A programfüzetben található szállások foglalása és a kompjegyek foglalása irodán belül is eltérhet időben és az ügyintéző személyében is. Ezért a kompjegy foglalásakor feltétlenül érdeklődjön, hogy az Ön által már lefoglalt szállás a komphajó Korzika vagy Szardínia szigetére érkezését követően még a nyitvatartási időn belül elérhető-e! A programfüzetben meghirdetett szállások közül nagyon sok csak 2-3-4 óra alatt érhető el a hajók Bastia, illetve Golfo Aranci kikötőbe érkezését követően.
Apartmanok felszereltsége: Az apartmanokban, illetve villákban történő üdülési forma különösen családok körében elterjedt. Az apartmanokat többségében rövid tartózkodású üdülés céljára építették, így az épületekben sok a könnyűszerkezetes elem, belső berendezése általában praktikus, célszerű, de luxusmentes. A szállások padlózata szinte mindenhol kő vagy csempe, tekintettel a mediterrán éghajlatra.
A lakó-nappali szoba általában egyet jelent a konyharésszel, valamint 1-2 fő részére a hálóhellyel (ez többségében kinyitható ágyat jelent).
A konyhák, főzőfülkék mindenhol célszerűen, az adott létszámnak megfelelően vannak berendezve, hűtővel, 2 főzőlappal (esetenként tűzhellyel, mikróval, grillsütővel, mosogatógéppel).
A hálószobák általában kis méretűek, 8-10 m2-esek franciaággyal, szimpla ágyakkal, esetleg emeletes ággyal, kevés szekrénnyel, illetve nyitott polccal berendezettek.
A fürdőszobákban általános a függöny nélküli zuhanyzó (higiéniai okokból), a mosdó és sok esetben a WC is itt található. A melegvíz ellátás kisteljesítményű elektromos bojlerekkel történik, így nagyobb létszámnál előfordulhat, hogy várni kell a melegvízre.
Amit vinni kell: tisztítószerek, WC papír, konyharuha. Az ágyneműhuzatot és törölközőt a részvételi díj csak ritkán tartalmazza, ezért azt vinni kell vagy a helyszínen bérelhető (az ettől eltérőt jelezzük).
Az apartmanok takarítása: Az apartmanok tisztán kerülnek átadásra. Ha a tisztaság kifogásolható, akkor azt azonnal jelezni kell a recepción. Elutazás előtt az apartmanokat tisztán kell átadni. Egyes apartmanoknál a végtakarítást a helyszínen kötelezően fizetni kell, amit az ártáblázatoknál külön jelzünk. A konyharészt azonban ebben az esetben is az utasnak kell rendbe tenni.
Betörések: Sajnos rosszakaró emberek mindenhol vannak. A nyaralóhelyeken fokozottan ügyeljen értékeire, és azokat ne hagyja szabadon. A szálláshely ablakait, ajtaját mindig, de főleg éjszaka, zárja be. Az ebből keletkező sajnálatos káreseményekért a Korzika Holidays felelősséget nem vállal.
A szállások környezete: A déli országokban több rovar és rágcsáló él, mint hazánkban. Szállásaink nagy többsége Korzikán és Szardínián városon kívül, kis településen, a természetben, rendezett, zöld területen található. Ezért - és a mediterrán éghajlat miatt is –, a szállásokon gyakrabban előfordul hangya, pók. Az erre és a mostanában ritkán előforduló erdőtüzekre vonatkozó reklamációkat sajnos nem áll módunkban elfogadni.
A tengerpart / napernyő: Korzika és Szardínia teljes partszakaszára a nyitottság jellemző, zömében szabad strandok vannak, melyeket nem takarítanak rendszeresen. Csak kevés helyen található rendezett, napernyővel, napozóággyal felszerelt partrész, ezért ajánlatos saját napernyőt vinni.
Létszám: Az apartmanokat illetve szállodai szobákat csak a katalógusban megadott maximális létszámmal lehet igénybe venni. A gyermekek minden életkorban teljes személynek számítanak. A maximálisnál nagyobb létszámmal érkezők esetén a fogadónak jogában áll a szállás átadását megtagadni, esetleg a plusz személyre felárat fizettetni. A fenti esetben minden költség az utast terheli.
Áramellátás: Mindenhol 220 V, a csatlakozók azonban EU szabványosak, így ajánlott közdugót vinni.
Szolgáltatások: Az üdülőtelepeknél felsorolt szolgáltatások (úszómedence, étterem, kis üzletek, sportszerkölcsönzők, animációs programok) elő- és utószezonban csak részlegesen, illetve egyes helyeken egyáltalán nem működnek. Az úszómedencék általában édesvizűek és térítésmentesen igénybe vehetők (az ettől eltérőt jelezzük).
Étkezések: Az étkezések általában büfé rendszerben történnek, de egyes szállás helyek a la carte étkezést is kínálnak. A félpanzió legtöbbször reggelit és vacsorát tartalmaz italok nélkül, a teljes panzió reggelit, ebédet és vacsorát szintén italok nélkül. Az All Inclusive ellátás teljes panziót, snackeket, helyi alkoholmentes italokat tartalmaz általában. (Bővebb leírás az egyes szállodáknál található, amennyiben az itt felsoroltaktól eltérő ellátást kínálnak)
Telepített vezető: A programfüzetben ajánlott szálláshelyek nem a tömegturizmus célpontjai. Irodánk nem egyes üdülőtelepeket, kiemelt területeket értékesít, hanem az adott régióban Korzika és Szardínia szigetén, illetve egész Franciaország területén minél szélesebb választékot próbál nyújtani az egyénileg, főleg gépkocsival érkező turistáknak. Így nincs rá lehetőség, hogy azonos időpontban akár 20 különböző helyre érkező utasainkat telepített idegenvezető fogadja. Azonban napi kapcsolatban állunk a külföldi partnerirodákkal, így tartózkodjon Ön bárhol, ha segítségre szorul, úgy lehetőségeinkhez mérten ránk számíthat.
Panasz / reklamáció: A programfüzetben kínált szálláshelyek leírását személyes tapasztalatok alapján készítettük. Ez a leírás egy általános állapotot tükröz, a szállások belső berendezésében, az apartmanok nagyságában lehetnek kisebb eltérések. Amennyiben a helyszínen Ön nagyobb eltérést, vagy bármilyen hiányosságot, hibát észlel, azt a lehető legrövidebb időn belül jelezni kell a recepción. Ha a hibát a helyszínen nem tudják megoldani, akkor a hiba, panasz elismeréséről a szállásadótól jegyzőkönyv felvételét kell kérni a későbbi kárigény benyújtásához. Olyan reklamációk esetében, melyeknél a hiba a szállásadó részéről nincs elismerve, illetve a helyszínen nem is lett jelentve, a későbbiekben nem áll módunkban visszatérítést eszközölni.